Friday, July 17, 2009

memboncit kepanasan...

tajuk entry kali ni cam over sangat la plak...hahaha...tp agak precise arr tajuk ni ngan entry yang akan aku post ni...so semalam kol 12 lebey, jimi senior aku datang blik ngan semangatnya...nak mintak tolong aku join program bawak junior jalan2 sekitar negeri serambi mekah yang 'indah lagi menyeronokkan'...seronok ke???disebabkan tidak mahu menghampakan si senior yang slalu jeles ngan bilik aku yang kemas lagi cantekk dari bilik dia 2..aku pon bersetuju tanpa rela..
..hehe...so ari pagi2 jumaat 2 aku terpaksa merajenkan diri bangun awal2 semata program ni...
tulun kawan punya pasal...xpala...korban masa tidurku...slalu ari jumaat la aku mau bermadu kasih ngan katil aku lama2....kacau tol...tp xpa, dapat jalan2 free...aku pon ditugaskan menjadi ala2 guru pengiring+tour guider kpd budak2 junior yang tatau sal kelantan ni...masok2 ja bas...rasa cam malang ja ari2...aircond bas rosak..pak cik bas 2 x sempat nak repair...argh...mmg kepanasan tahap gaban arr...what to do...kna nek gak la...

so first place yang km p is Taman Tunku Anis....kat sini mcm2 xtvt ada...kat sini anda2 boleh berjoging,berehat,jalan2 makan angin sambil menghirup udara segar,budak2 leh men kat playgound,leh men sepak takraw + xtvt yang berpekdah len...aku pon first time kat taman ni...
before ni passing by ja.....so agak teruja gak la nak tau apa yang ada kat situ...
mau tau???
ok2..kat sini ada lebih kurang 6,7 buah replika masjid kat mesia sepanjang jalan dalam taman 2...cam pulau wan mang,ganu 2...jalan2...mata aku terpandang kat notice board dalam taman ni yang bebunyi "ETIKA BERPAKAIANDI TAMAN TUNKU ANIS"
untuk wanita islam
  1. tudung
  • melepasi paras dada dan tidak nipis

2. baju

  • memakai baju berlengan panjang hingga ke pergelangan tangan,melebihi paras paha serta tidak ketat dan nipis...

3. seluar

  • mencecah buku lali serta tidak nipis dan jarang

tiba2 ada sorang kakak ni lalu depan aku tersnap gambaq dia...ternyata dia 'menepati' spesifikasi yang ditetapkan...


menepati ke tidak????
ok2...tutup kes kakak 2...pas2 kitorang pon bergerak sambil mengambil gambaq2 replika masjid 2...satu place yang kat ujung2 2...ada mini zoo...ada rusa n brapa spesis2 burung2...aku pon sempat memberi makan kepada rusa 2 secara haram...dah ada signboard yang tuleh...dilarang 'memberi makan'...aku tgk pak cik bagi makan daun 2 cam selamba ja...
aku pon join sekaki setangan arr....pas2 kitorang pon gerak ke tempat seterusnya..son bawah ni gambaq kat taman tunku anis...

cik rusa oii...maaf norh kalu ank saket perot gara2 aku...



masjid ape tah...


ni kat mane pon aku tatau...




ini kat johor KOT...


ni la junior2 yang join program ni....

masjid ubudiah kot...tol x kawan2???
pas2 kitorang pon tros gerak ke tanah merah...dusun durian...agak jauh arr...aku dalam bas mmg xleh nak lelap seminit pon kerana kepanasan yang agak melampau akibat aircond yang rosak...pening pala aku dalam bas...dalam 2 jam lebey gak arr..borink siot...dah sampai 2 mmg lega rr...dusun ni agak besaq arr...4 ekar...tuan punya dusun ni memberi kuasa kepada kami suma tok makan suma buah yang ada dalam dusun 2...so, sampai2 ja kat sana..sum orang menyerbu buah2 durian yang dilonggokkan...makan dengan penuh nafsunya...last2 baru diorang tahu...terpaksa membawa perot yang memboncit ngan durian2 yang dimakn n mula rasa panas...aku pon rasa cam2...sampai tgk durian pon dah x bernafsu...tingat masa aku form 5, g makan durian ngan kawan 5 jubilant under tecer noni yaang terbesh+sporting kat alam semesta...

nak x???nak,aku mau baling..

durian2 yg menjdi mangsa rakus cikgu2...


isi durian yang memang sangat menggoda...
abeh makan, kami budak laki pon membawa perot yang buncit ngan durian ni solat jumaat kat bukit bunga...pas2 kitorang g rantau panjang....rantau panjang dah x semeriah seperti dulu...
maybe perhgolakan kat thailand kot yang menyebabkan suasana kurang meriah...
tp kalu korang nak bli baju2 or pakaian2, kain2 batik...kat sini mmg agak murah la...bolehla...pas bli belah kat rantau panjang kami pon pulang kat maktab...before sampai maktab, pak cik 2 pon bawak2 round kota bharu..aku dipaksa tok tunjukkan tempat2 kat kb...dengan kepakaran ku yang xseberapa, aku berjaya menjadi tour guide yang baik...hehehe..drumroll skit...so xtvt ni even penat,borink tp ok gak la...sampai2 ja..telelap aku..letih sangat...arini aku mau bangun lewat...primetime nak tdow woo...so ni la xtvt yang aku wat weekend ni...
p/s:disebabkan aku xleh tdow sebab panas makan durian la,so aku decide nak merajenkan diri mengepost cerita ini...hahahah



























3 comments:

  1. entry yg mnarik..hehehe.. nnt kak pikah link blog ang k.. ssh la skrg.huhuh...

    ReplyDelete
  2. hahah..
    bek gle senior nie..
    bwk junior jln2 mkn angin..
    ;)

    ReplyDelete
  3. ceh...bgus tol kakak yg termasuk lam pic tuh
    kne bg dia bc en3 ney.
    :p

    ReplyDelete